.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین خبرها از یمن، بحرین و لیبی

درگیری ها و بیداری اسلامی در یمن، بحرین و لیبی همچنان ادامه دارد.
به گزارش شبکه خبر، خبرها از درگیری بین نیروهای انقلابی یمن و گارد ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد . این درگیری ها چهار کشته و چندین زخمی بر جا گذاشته است. حزب حاکم یمن دچار شکاف گسترده شده است. امروز مدیر تامین امنیت استان صنعا پایتخت هم استعفا کرد. سفرای یمن در سوریه ، کویت ، الجزایر ، عربستان ، مصر ، چین ، اسپانیا ، چک ، اندونزی ، آلمان ، فرانسه ، بلژیک ، سوییس و انگلیس و نیز سفیر یمن در اتحادیه عرب از سمت های خود استعفا کرده اند . همچنین دهها فرمانده نظامی ارتش و ۳۰ نفر از نمایندگان وابسته به حزب حاکم یمن به مردم پیوسته اند . ارتش یمن به دلیل پیوستن پلیس شهر عدن به مخالفان دولت، مجبور به اعزام نیرو به این شهر شده است. همزمان با ادامه مخالفتهای مردمی بر ضد عبدالله صالح؛ وزیر امور خارجه وی عازم عربستان شد . یک دیپلمات عربستانی در کویت فاش ساخت که دیکتاتور یمن پناهندگی به عربستان را خواستار شده است.

=====

دو بحرینی که در جریان عملیات مشترک آل خلیفه و آل سعودی در سرکوب انقلابیون زخمی شده بودند به خیل شهدا پیوستند. با شهادت این دو بحرینی شمار قربانیان جنایت علیه انقلاب بحرین به ۱۵ نفر افزایش یافت. احزاب و گروه‌های مخالف بحرینی پیشنهاد پادشاه این کشور را برای مذاکره رد کرده اند. مخالفان اعلام کرده‎اند که رژیم آل خلیفه باید به مطالبات معترضان پاسخ دهد و نیروهای خارجی را از کشور بیرون کند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم از رژیم بحرین خواسته است تا به سرکوب فعالان مدافع حقوق بشر، پزشکان و کارکنان بیمارستانی پایان دهد.

=======

نیروهای قذافی امروز شهر مصراته را گلوله باران کردند. این حملات تاکنون ۴۰ کشته و دهها زخمی بر جا گذاشته است. نیروهای غربی هم برای چندمین روز متوالی مقر قذافی رهبر لیبی را بمباران کردند. برخی خبرها از زخمی شدن دو فرزند قذافی و فرار وی به جنوب لیبی حکایت دارد. یک فروند هواپیمای اف - ۱۵ آمریکایی در حمله هوایی به لیبی سقوط کرد. ارتش آمریکا دلیل سقوط این هواپیما را مشکلات فنی اعلام کرد. مقامات ائتلاف درباره پیشرفت های حاصله در کاهش توانمندی های دفاعی قذافی ابراز رضایت کرده اند. اما تردیدها درباره مرحله بعدی این عملیات افزایش یافته است. اختلافات بین کشورهای عضو "ناتو " درباره دخالت نظامی در لیبی و فرماندهی عملیات آن بالا گرفته است. برخی کشورهای عضو این سازمان بر رهبری ناتو در عملیات علیه لیبی نه رهبری یک یا چند کشور تاکید می کنند. روسیه، چین،ترکیه، هند، کره شمالی و اتحادیه آفریقا حمله نظامی نیروهای ائتلاف به لیبی و کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.